Το πρόγραμμα Erasmus + KA2 ?ROUTE? (Reinventing the Outdoors for Education/Επανα-ανακαλύπτοντας το πεδίο για την Εκπαίδευση) είχε ως κύριο σκοπό να εντάξει την εργασία πεδίου σε διάφορα αντικείμενα του αναλυτικού προγράμματος προκειμένου να προσφέρει νέα κίνητρα στους μαθητές και να βελτιώσει τις διδακτικές προσεγγίσεις και τεχνικές σχετικά με την ενσωμάτωση της ιδέας της αειφορίας στο σχολείο.
Το πρόγραμμα στηρίχθηκε σε δυο βασικές προτεραιότητες του σχεδίου ?Ευρώπη 2020?, δηλαδή τη βελτίωση του επαγγελματικού προφίλ των καθηγητών και τη βελτίωση της συνολικής επίδοσης των μαθητών προκειμένου να αποφευχθεί η πρόωρη εγκατάλειψη του σχολείου.
Η επανα-ανακάλυψη της εργασίας πεδίου για την Εκπαίδευση στοχεύει στη βελτίωση των γνώσεων των συμμετεχόντων αλλά και των τοπικών κοινωνιών σχετικά με την αειφορία μέσω του ανοίγματος της σχολικής αίθουσας προς το πεδίο και μέσω της ενεργού συμμετοχικής μάθησης.
Στο πρόγραμμα συμμετείχαν τέσσερα (4) Ευρωπαϊκά Δευτεροβάθμια Σχολεία: το Hersby Gymnasium από τη Σουηδία (συντονιστικό σχολείο), το Ράλλειο ΓΕΛ Θηλέων Πειραιά από την Ελλάδα, το Paide Gymnasium από την Εσθονία και το Agrupamento de Escolas de Mem Martins από την Πορτογαλία. Τα εταιρικά σχολεία διαθέτουν σημαντική πείρα στη διδασκαλία της αειφορίας, το κάθε ένα σε διαφορετικό τομέα. Συγκεκριμένα, το σουηδικό σχολείο έχει μακρά παράδοση στην εργασία πεδίου, το ελληνικό σχολείο από το σχολικό έτος 2011-2012 βασίζει την καθημερινή λειτουργία του στους Δείκτες Αειφόρου Σχολείου, το σχολείο της Εσθονίας διαπρέπει στον τομέα της νεανικής επιχειρηματικότητας και τη δημιουργία μοντέλων αειφόρων επιχειρήσεων, και, τέλος, το σχολείο της Πορτογαλίας έχει μεγάλη πείρα και γνώσεις σχετικά με το οικολογικό αποτύπωμα της ανθρωπότητας στον πλανήτη.
?Ελαβαν χώρα έξι (6) συναντήσεις των εταιρικών σχολείων κατά τα σχολικά έτη 2014-15 και 2015-2016 με σκοπό το συνολικό σχεδιασμό, την εξασφάλιση ποιοτικών αποτελεσμάτων (σχέδια μαθήματος για διάφορα διδακτικά αντικείμενα) και την επίλυση προβλημάτων. Στις συναντήσεις (6 συνολικά) έλαβαν μέρος μαθητές και εκπαιδευτικοί που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
Το τελικό προϊόν υπήρξε η δημιουργία μαθησιακών δραστηριοτήτων βασισμένων στη μεθοδολογία της εργασίας πεδίου. Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί απέκτησαν σημαντική πείρα στον τομέα αυτό και επικαιροποιήσαν τις γνώσεις τους σχετικά με τις διδακτικές τεχνικές της εργασίας πεδίου, με τελικό σκοπό την ενσωμάτωσή τους στο πρόγραμμα των σχολείων τους. Οι μαθητές/μαθήτριες απέκτησαν μια νέα οπτική γωνία προσέγγισης, κατανόησης και κατάκτησης των διδακτικών αντικειμένων, μέσω της εργασίας πεδίου, που ελπίζουμε ότι τους προσέφερε περισσότερα κίνητρα για μάθηση και, ελπίζουμε, θα τους αποτρέψει από την σχολική εγκατάλειψη.
Η αλληλεπίδραση μεταξύ μαθητών/μαθητριών από διαφορετικές χώρες οδήγησε σε νέες φιλίες, σε νέες ιδέες για τη μελλοντική τους επαγγελματική σταδιοδρομία και συνολικότερα σε μια ευρύτερη Ευρωπαϊκή προσέγγιση στο ζήτημα των μελλοντικών σπουδών τους. Ελπίζουμε ότι μακροπρόθεσμα θα τους προσφέρει νέες ευκαιρίες σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες μέσω του Europass.