ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ERASMUS+ KA1 (2023-2025): "ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΚΑΙ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ/CULT", 2023-1-EL01-KA122-SCH-000115245
Ως μέλος ευρωπαϊκών και διεθνών δικτύων, το σχολείο μας, πιστοποιημένο 3 φορές με το Σήμα Αειφόρου Σχολείου, περιλαμβάνει στην κουλτούρα του και εργάζεται συστηματικά για την ένταξη, την ψηφιακή διδασκαλία, την Εκπαίδευση για την Αειφορία και την Ιδιότητα του Παγκόσμιου Πολίτη με την υλοποίηση προγραμμάτων αλλά και με την ενσωμάτωσή τους στην καθημερινή διδασκαλία πολλών αντικειμένων, τόσο μέσω μεθοδολογίας όσο και μέσω θεματολογίας από το 1990. Από το 2022 όμως, η σύνθεση του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου άλλαξε ριζικά με την αφυπηρέτηση εκπαιδευτικών οι οποίοι συνέβαλαν καθοριστικά στη δημιουργία και την ενδυνάμωση της ολιστικής συνεργατικής σχολικής μας κουλτούρας υλοποιώντας ποικιλία τεμνόμενων δράσεων και δραστηριοτήτων. Οι κενές λειτουργικά θέσεις (και οι ήδη προϋπάρχουσες) καταλαμβάνονται κάθε χρόνο από προσωρινά τοποθετημένουςεκπαιδευτικούς.
Προκειμένου να διατηρηθούν η ολιστική σχολική κουλτούρα και η εξωστρέφεια του σχολείου και να μεταδίδονται στους συναδέλφους που υπηρετούν προσωρινά στο σχολείο, κρίνεται απαραίτητη η επιμόρφωση οργανικά υπηρετούντων εκπαιδευτικών, ώστε να επικαιροποιήσουν τις γνώσεις τους. Κατά την επιστροφή τους, θα λειτουργούν ως μέντορες των μόνιμων και των προσωρινά τοποθετημένων εκπαιδευτικών για να προωθούν με συγκεκριμένους τρόπους και εργαλεία τις βασικές προτεραιότητες του προγράμματος Erasmus+ και τη σχολική κουλτούρα του Ραλλείου προς όφελος του τελικού αποδέκτη, δηλαδή των μαθητριών. Παράλληλα, κατ' αυτόν τον τρόπο, ο πολλαπλασιαστικός αντίκτυπος του προγράμματος μεγιστοποιείται δεδομένου ότι υποστηρίζεται και η επαγγελματική ανάπτυξη των προσωρινά τοποθετημένων εκπαιδευτικών αλλά και η μεταφορά των νέων γνώσεων στα σχολεία όπου θα υπηρετήσουν στο μέλλον.
Αναμένεται να ωφεληθούν: 1. το σχολείο ως οργανισμός με συγκεκριμένη κουλτούρα (που έχει αποφέρει εξαιρετικά αποτελέσματα σε επίπεδο γνώσεων, στάσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων και των μαθητριών και των εκπαιδευτικών), 2. το θετικό σχολικό κλίμα στην καθημερινή λειτουργία λόγω της συνεργασίας και της πλαισιωμένης διδασκαλίας που συνδέει την σχολική τάξη με τον κόσμο, 3. οι προσωρινά τοποθετημένοι εκπαιδευτικοί, καθώς λαμβάνουν προσωπική και επαγγελματική υποστήριξη, μοιράζονται καλές πρακτικές και αποκτούν γνώσεις που θα μεταφέρουν στα σχολεία όπου θα εργαστούν στο μέλλον, και, φυσικά, 4. οι μαθήτριες, που θα συνεχίσουν να απολαμβάνουν ποιοτική μετασχηματιστική εκπαίδευση, δημοκρατική συμμετοχή στην σχολική καθημερινότητα και ενδυνάμωση της περιβαλλοντικής τους υπευθυνότητας. Επίσης, θα διατηρηθεί η εξωστρέφεια του σχολείου που συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη της ιδιότητας του παγκόσμιου πολίτη και της διαπολιτισμικής ικανότητας των μαθητριών μέσω της μεθοδολογίας και της θεματολογίας στην καθημερινή διδακτική πρακτική των διαφόρων γνωστικών αντικειμένων.