Στη δράση συμμετείχαν 7 εκπαιδευτικοί του σχολείου με διαφορετικά διδακτικά αντικείμενα σε διαφορετικές τάξεις. Οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν από την Συντονίστρια του σχολείου για τα ανανεωμένα περιεχόμενα της ψηφιακής βιβλιοθήκης και τον τρόπο ενσωμάτωσης του θέματος της Βιωσιμότητας, σύμφωνα με τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ, με τους 3 θεματικούς άξονες του Δικτύου Συνδεδεμένων Σχολείων ASPnet της UNESCO (Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη, Εκπαίδευση για την Παγκόσμια Ιδιότητα του Πολίτη και Εκπαίδευση για το Διαπολιτισμικό Διάλογο) και μέσω του παιδαγωγικού μοντέλου της Μετασχηματιστικής Εκπαίδευσης.
Η ενσωμάτωση επετεύχθη μέσω δημιουργίας ειδικών σχεδίων μαθήματος, μέσω διαλέξεων και συζητήσεων με τις μαθήτριες με αφορμή θεματική ενότητα του σχολικού εγχειριδίου, μέσω παραγωγής εργασιών από τις μαθήτριες στο θέμα και μέσω δράσεων του σχολείου στα ακόλουθα διδακτικά αντικείμενα: Πολιτική Παιδεία A’ τάξης, Αγγλική Γλώσσα Α’, Β’, Γ’ τάξεων, Αγγλική Γλώσσα και Λογοτεχνία (διαθεματικό) Γ’ τάξης, Νέα Ελληνική Γλώσσα & Λογοτεχνία Β’ & Γ’ τάξης, Ιστορία Β’ & Γ’ τάξης, Φιλοσοφία Β’ τάξης. Η θεματολογία της ενσωμάτωσης εστιάστηκε στους εξής Στόχους του ΟΗΕ για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη: Στόχος 4 (Ποιοτική Εκπαίδευση), Στόχος 5 (Ισότητα των Φύλων), Στόχος 10 (Λιγότερες Ανισότητες), Στόχος 12 (Υπεύθυνη Παραγωγή και Κατανάλωση), Στόχος 13 (Δράση για το Κλίμα), Στόχος 14 (Ζωή στο Νερό) και Στόχος 16 (Ειρήνη, Δικαιοσύνη & Ισχυροί Θεσμοί). Οι θεματικοί άξονες του Δικτύου Συνδεδεμένων Σχολείων ASPnet της UNESCO που εξυπηρετήθηκαν ήταν η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη και η Εκπαίδευση για την Παγκόσμια Ιδιότητα του Πολίτη.
Πιο συγκεκριμένα, δημιουργήθηκαν τα εξής σχέδια μαθήματος: Διαθεματικό σχέδιο μαθήματος (Γ’ τάξη, Λογοτεχνία & Αγγλική Γλώσσα), Ερωτηματολόγιο που συνδημιουργήθηκε με τις μαθήτριες ως άσκηση παραγωγής γραπτού λόγου (Β’ τάξη, Αγγλική Γλώσσα), Πρότζεκτ Β’ τετραμήνου με θέμα τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ (Α’ τάξη, Πολιτική Παιδεία), Αφίσες κατά της υπερκατανάλωσης ρουχισμού/ fast fashion (Α’ τάξη, Αγγλική Γλώσσα), Σχέδιο μαθήματος για τη διδασκαλία της παθητικής φωνής βασισμένο στα μοντέλα γραμμικής και κυκλικής Οικονομίας (Γ’ τάξη, Αγγλική Γλώσσα), Σχέδιο μαθήματος για τη διδασκαλία και την εξάσκηση στη χρήση του οριστικού και του αόριστου άρθρου βασισμένο στο μοντέλο του βιώσιμου τουρισμού (Β’ τάξη, Αγγλική Γλώσσα). Επίσης, αξιοποιήθηκαν σχέδια μαθήματος και υλικό προηγουμένων ετών.
Στο πλαίσιο της δράσης εντάσσεται και η παρακολούθηση των εξής επιμορφωτικών δραστηριοτήτων:
1. Conversations on Teaching for Climate Action, Part 1: What pedagogies support student empowerment for climate action?/ Συνομιλίες για την Διδασκαλία σχετικά με την Κλιματική Αλλαγή που διοργανώθηκε διαδικτυακά από την UNESCO, τον ΟΟΣΑ, και την Education International με διάρκεια 3 ώρες και γλώσσα εργασίας την Αγγλική. Στόχος ήταν η ενημέρωση σχετικά με παιδαγωγικές που υποστηρίζουν την εμπλοκή και την ενδυνάμωση των μαθητών με σκοπό την ανάληψη δράσης για την κλιματική αλλαγή και η εφαρμογή των τεχνικών στο σχεδιασμό διδακτικού υλικού. Το σεμινάριο παρακολούθησε η συντονίστρια του σχολείου (πολλαπλασιαστική δράση).
2. 5ο Διεθνές Forum της UNESCO με θέμα: «Μετασχηματιστική Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη, την Παγκόσμια Ιδιότητα του Πολίτη, την Υγεία και το Ευ Ζην» που διοργανώθηκε διαδικτυακά από την UNESCO και τα Υπουργεία Παιδείας και Εξωτερικών της Δημοκρατίας της Κορέας. Η διάρκεια των εργασιών ήταν 3 ημέρες και η γλώσσα εργασίας ήταν η Αγγλική. Το σεμινάριο παρακολούθησε η συντονίστρια του σχολείου (πολλαπλασιαστική δράση) ως μέλος της αντιπροσωπίας του ΥΠΑΙΘ με εκπαιδευτική άδεια από την ΔΔΕ Πειραιά. Στόχοι ήταν η ενημέρωση σχετικά με τον επαναπροσδιορισμό του θεωρητικού και πρακτικού πλαισίου της Μετασχηματιστικής Εκπαίδευσης, η εφαρμογή των τεχνικών στο σχεδιασμό διδακτικού υλικού και ο εμπλουτισμός της ψηφιακής βιβλιοθήκης UNESCO του σχολείου.
3. Διεθνής Διαδικτυακή Συνάντηση για την Εκπαίδευση για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη με ειδικούς από την Αυστραλία, την Μ. Βρετανία κα την Ελλάδα που διοργανώθηκε διαδικτυακά από το 4ο ΠΕΚΕΣ Αττικής και την ΜΚΟ Aeiforum με διάρκεια 3.5 ώρες και γλώσσες εργασίας την Αγγλική και την Ελληνική & την Αγγλική (με διερμηνεία από τη συντονίστρια του σχολείου). Στόχοι ήταν η κατανόηση των μελλοντικών προκλήσεων στην εκπαίδευση. Το σεμινάριο παρακολούθησε η συντονίστρια του σχολείου (πολλαπλασιαστική δράση) και δύο εκπαιδευτικοί.
Να σημειωθεί ότι η δράση επίσης κατατέθηκε στον Άξονα 9: Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα για την Αξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας.

ensomatoisi-1ensomatoisi-2

esomatosi-3

ensomatoisi-4