Το περιβαλλοντικό μας πρόγραμμα αφορούσε την αξιοποίηση ανακυκλώσιμων υλικών για χειροτεχνίες και κατασκευές και είχε θέμα: « Ανακυκλώνω και δημιουργώ». Η υλοποίησή του έδωσε την ευκαιρία στις μαθήτριες να βρουν εναλλακτικούς τρόπους αξιοποίησης των ανακυκλώσιμων υλικών. Επιπλέον καλλιεργήθηκε η περιβαλλοντική συνείδηση και αναδείχθηκε η προσωπική ευ-θύνη που έχουμε όλοι για τη σωτηρία του πλανήτη μας.
Όσον αφορά τις πηγές που χρησιμοποιήθηκαν για την άντληση των πληρο-φοριών και γνώσεων χρησιμοποιήθηκαν το Διαδίκτυο και ο περιοδικός Τύπος. Παράλληλα το πρόγραμμα συνδέθηκε και με άλλα γνωστικά αντικείμενα όπως των Ελληνικών για τη χρήση της βιβλιογραφίας , των Μαθηματικών για τους υπολογισμούς και την κατασκευή γεωμετρικών σχημάτων και της Καλλιτεχνι-κής Παιδείας για την καλλιτεχνική έκφραση της δημιουργικής αξιοποίησης των ανακυκλώσιμων υλικών.
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στο Ράλλειο Λύκειο και η περιβαλλοντική ομάδα αποτελείτο αποκλειστικά από μαθήτριες της Α΄και Β΄Λυκείου, οι οποίες παρέ-μεναν στο σχολείο κάθε Πέμπτη μετά το πέρας του σχολικού ωραρίου, παρόλο που υπήρχε πίεση χρόνου προκειμένου να ανταποκριθούν στις σχολικές και εξωσχολικές τους υποχρεώσεις.
Θεωρούμε ότι το έργο είναι αξιόλογο γιατί εκτός από τους γνωστικούς και συναισθηματικούς στόχους πέτυχε και ψυχοκινητικούς επειδή οι μαθήτριες έμαθαν να συνεργάζονται και να δουλεύουν σε ομάδες, ανέπτυξαν δεξιότητες σε θέματα σχεδιασμού και απλών κατασκευών και αναδείχθηκε η δημιουργικότητα και η φαντασία τους.
Η δράση μας επηρέασε όλη τη σχολική κοινότητα αφού πολλές μαθήτριες εκ-δήλωσαν ενδιαφέρον να κάνουν μία κατασκευή με ανακυκλώσιμα υλικά, πα-ρόλο που δεν είχαν δηλώσει συμμετοχή στο πρόγραμμα. Άλλες προσφέρθηκαν να βοηθήσουν την ομάδα του προγράμματος, αν χρειάζονταν κάτι. Αλλά και αρκετοί καθηγητές βοήθησαν είτε συγκεντρώνοντας ανακυκλώσιμα υλικά είτε δίνοντας μας ιδέες για κατασκευές είτε δημιουργώντας οι ίδιοι και βοηθώντας τις μαθήτριες με τις κατασκευές. Επιπλέον, μία καθηγήτρια του Λυκείου μας συμπλήρωσε το υποχρεωτικό της ωράριο στο πρόγραμμα και συμμετείχε ενεργά και με ενθουσιασμό στις δραστηριότητες μας.
Όσον αφορά το οικονομικό κόστος του προγράμματος, αυτό ήταν ελάχιστο γιατί περιορίστηκε μόνο στην αγορά γραφικής ύλης.
Τέλος, αυτή η δραστηριότητα μπορεί να συνεχιστεί και την επόμενη σχολική χρονιά καθώς η ανακύκλωση πρέπει να αποτελεί μέρος της καθημερινότητάς μας. Οι νέοι αποτελούν το μέλλον της κοινωνίας μας και οφείλουμε, σαν σχο-λείο, να τους ενθαρρύνουμε να μειώνουν το οικολογικό τους αποτύπωμα στον πλανήτη μας.
Συντονιστής- καθηγητής: Χαραλαμπία Κανελετοπούλου (Φιλόλογος)
Εκπαιδευτική Ομάδα: Λαμπρινή Μάμαλη (Θεολόγος), Παναγιώτης Μαρκό-πουλος (Βιολόγος)