Συντονίστρια: Αικατερίνη Χριστοδούλου (Αγγλικής Γλώσσας)
Εκπαιδευτική ομάδα: Χαραλαμπία Κανελετοπούλου (Φιλόλογος), Παναγιωτοπούλου Μαρία (Φιλόλογος, PhD Θεατρολογίας)
Το Σεπτέμβριο του 2015, η Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών στη Νέα Υόρκη υιοθέτησε 17 Στόχους, που έγιναν γνωστοί ως «Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης», οι οποίοι εκφράζουν τις σύγχρονες παγκόσμιες προκλήσεις, σε μια προσπάθεια να ανταποκριθούν αποτελεσματικά όλες οι χώρες στα παγκόσμια προβλήματα μέσα από τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης που θα μεριμνά για τις ανάγκες όχι μόνο της σημερινής γενιάς αλλά και των μελλοντικών γενεών.
Ο βασικός παιδαγωγικός στόχος του προγράμματος ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητριών και η μελέτη των τρόπων με τους οποίους ο πολίτης μπορεί να αποτελέσει ενεργό κύτταρο στις κοινωνίες του μέλλοντος όπου η συνεργασία, η περιβαλλοντική ευαισθησία, η υπευθυνότητα του πολίτη και η πολυπολιτισμικότητα θα έχουν κυρίαρχο ρόλο, με βάση τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ. Χρησιμοποιήθηκαν μαθητοκεντρικές διαδικασίες, συμμετοχικές και ενεργές διδακτικές τεχνικές , προωθώντας τη συνεργατική μάθηση μέσα από την ανάπτυξη κλίματος ενεργού συμμετοχής και αλληλοϋποστήριξης των μελών της ομάδας εργασίας. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε και στην διεπιστημονική προσέγγιση του θέματος και τη διαθεματικότητα, δεδομένου του εύρους των ανθρωπίνων δραστηριοτήτων που καλύπτουν οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Στην πρώτη φάση του Προγράμματος, συζητήθηκαν σε ολομέλεια ο ρόλος του ενεργού πολίτη, ο νέος τρόπος προσέγγισης των ανθρωπίνων κοινωνιών και του περιβάλλοντος στο πλαίσιο των στόχων και ο ρόλος των θεσμών στην υλοποίησή τους. Κατόπιν, οι συμμετέχουσες μαθήτριες χωρίστηκαν σε 2 ομάδες εργασίας. Δώδεκα μαθήτριες, οι οποίες επελέγησαν ως σύνεδροι και συμμετείχαν στο ΙΘ’ Μαθητικό Συμπόσιο του Δικτύου Λυκείων Αττικής ASP-Net UNESCO που πραγματοποιήθηκε στην Ελληνογαλλική Σχολή Πειραιά Jeanne D’ Arc από 21 έως 22/2/2019, ανέλαβαν τη θεωρητική διερεύνηση του θέματος, ανατρέχοντας στην παγκόσμια βιβλιογραφία και σε ιστοσελίδες διεθνών οργανισμών. Ανέλαβαν επίσης και την καλλιτεχνική αναπαράσταση του θέματος, ένα συμβολικό θεατρικό δρώμενο το οποίο παρουσίασαν επί σκηνής την πρώτη μέρα του Συμποσίου. Η ομάδα αυτή ενημέρωσε την δεύτερη ομάδα του προγράμματος, η οποία επικέντρωσε τη μελέτη και τη δράση της στους Στόχους 11 (Βιώσιμες Πόλεις και Κοινότητες) και 13 (Δράση για το Κλίμα) και ανέλαβε τη διαχείριση του Ανακυκλωτικού Σταθμού του Σχολείου, στον οποίο συλλέγονται και παραδίδονται προς ανακύκλωση χρησιμοποιημένες μπαταρίες, λάδι τηγανίσματος, μη λειτουργικές ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές, λαμπτήρες, μελάνια εκτυπωτών και πλαστικά πώματα. Οι μαθήτριες, με παρεμβάσεις τους στην πρωινή συγκέντρωση, υπενθύμιζαν στη σχολική κοινότητα τη λειτουργία του σταθμού ενώ αναπαρήγαν το φυλλάδιο «A LAZY PERSON’S GUIDE TO SAVING THE WORLD» (https://www.un.org/sustainabledevelopment/) και το επικόλλησαν σε κάθε αίθουσα του σχολείου. Οργάνωσαν επίσης εκστρατεία ευαισθητοποίησης για τη συλλογή μη λειτουργικών ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Μείωσης των αποβλήτων. Τέλος, παρέδωσαν προς ανακύκλωση 58 κιλά μπαταρίες και 975 κιλά μη λειτουργικές ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές. Στο πλαίσιο της ολιστικής σχολικής προσέγγισης, οι δράσεις της δεύτερης ομάδας έγιναν σε συνέργεια με τις ομάδες των δύο περιβαλλοντικών ϊκών Προγραμμάτων Erasmus+KA2 CCRκαι ROOTSπου υλοποιούνται από το σχολείο μας.