Αντικείμενο της ερευνητικής εργασίας ήταν να μελετηθεί η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στο χώρο του τύπου μετά την εμφάνιση της ηλεκτρονικής ενημέρωσης και ιδιαίτερα της διαδικτυακής ενημέρωσης. Συγκεκριμένα στόχος ήταν να μελετηθεί η υφιστάμενη «σύγκρουση» μεταξύ των δύο μορφών του τύπου, οι επιπτώσεις που έχει στον παραδοσιακό τύπο η διάδοση του διαδικτυακού τύπου και οι τρόποι με τους οποίους επιδιώκεται η επιβίωση του γραπτού τύπου.
- Οι μαθήτριες χωρίστηκαν σε ομάδες και ύστερα από συζήτηση συμφωνήθηκε κάθε ομάδα να εστιάσει περισσότερο σε μία κατηγορία τύπου της επιλογής της. Οι κατηγορίες που επέλεξαν ήταν οι ακόλουθες
- Πολιτικός τύπος
- Αθλητικός τύπος
- Δωρεάν τύπος
- Μόδα και Lifestyle
Επίσης έγινε μία συζήτηση μέσα από την οποία προέκυψαν ερευνητικά ερωτήματα που θα μπορούσαν να αποτελέσουν αντικείμενο μελέτης.
- Οι ομάδες ξεκίνησαν με μία διαδικτυακή έρευνα σχετικά με τον τύπο. Μέσα από αυτή τη διαδικασία συγκέντρωσαν πληροφορίες για την ιστορία του τύπου και της ενημέρωσης, για τις διαφορές μεταξύ των δύο μορφών του τύπου, για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα κάθε μορφής, ενώ εντόπισαν και αρκετά άρθρα ανθρώπων που ανήκουν στο χώρο της ενημέρωσης, σχετικά με τη σύγκρουση μεταξύ διαδικτυακού και έντυπου τύπου.
- Οι ομάδες συνέταξαν ερωτηματολόγια τα οποία που περιείχαν ερωτήσεις τόσο για το γενικό θέμα όσο και για το συγκεκριμένη κατηγορία τύπου που είχε επιλέξει κάθε ομάδα. Πριν τη σύνταξη των ερωτηματολογίων πραγματοποιήθηκε παρουσίαση και συζήτηση για καλές πρακτικές δημιουργίας ερωτηματολογίων καθώς και για τη φύση και τα χαρακτηριστικά των δημοσκοπικών ερευνών.
- Οι μαθήτριες συνέλεξαν τα στοιχεία από τα ερωτηματολόγια και τα καταχώρισαν σε λογισμικό λογιστικών φύλλων. Στη συνέχεια έγινε επεξεργασία των στοιχείων αυτών και δημιουργία σχετικών γραφημάτων. Εκτός από τα απλά γραφήματα που αποτύπωναν τις μεμονωμένες απαντήσεις, δημιουργήθηκαν και σύνθετα γραφήματα που συσχέτιζαν συγκεκριμένες απαντήσεις με επιλεγμένα δημογραφικά στοιχεία.
- Οι ομάδες μελέτησαν τα γραφήματά τους και συζήτησαν τα συμπεράσματα και τις πιθανές εξηγήσεις των αποτελεσμάτων της έρευνάς τους.
- Συντάχθηκαν οι ερευνητικές εκθέσεις και δημιουργήθηκαν οι παρουσιάσεις, μέσα στις οποίες οι ομάδες συμπεριέλαβαν βιβλιογραφικά στοιχεία από τη διαδικτυακή έρευνα, τα γραφήματα από την έρευνα με τα ερωτηματολόγια και τα σχετικά συμπεράσματα.
- Στην τελική παρουσίαση των εργασιών των ομάδων, και με έναυσμα τα αποτελέσματα της έρευνας, δόθηκε η ευκαιρία για μία πλούσια συζήτηση τόσο στο στενό πλαίσιο της κρίσης του τύπου, όσο και στο ευρύτερο πλαίσιο της τεχνολογικής εξέλιξης, των κρίσεων και συγκρούσεων που την ακολουθούν, και του τρόπου αντιμετώπισής τους.
- Κομμάτι της τελικής συζήτησης αποτέλεσε και ο στοχασμός των μαθητριών για την εργασία τους. Στα πλαίσια του στοχασμού αυτού οι μαθήτριες εντόπισαν θετικά και αρνητικά στοιχεία στις διαδικασίες που ακολούθησαν και στις επιλογές τους, καθώς και εξωτερικούς παράγοντες που επηρέασαν το τελικό τους αποτέλεσμα.
Στα πλαίσια της εργασίας συνολικά έγινε προσπάθεια να εξασκηθεί η κριτική σκέψη των μαθητριών και να παρουσιαστούν και εφαρμοστούν επιστημονικές ερευνητικές πρακτικές.