Στόχος του θέματος της ερευνητικής εργασίας ήταν να εξεταστούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τόσο ως προς τη λειτουργία και τη χρήση τους όσο και ως προς τις προεκτάσεις τους στην πραγματική ζωή των χρηστών και τους ενδεχόμενους κινδύνους.

  • Οι μαθήτριες χωρίστηκαν σε ομάδες και συμφωνήθηκε κάθε ομάδα να ασχοληθεί με ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης και μία συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα. Επίσης έγινε μία συζήτηση μέσα από την οποία προέκυψαν ερευνητικά ερωτήματα που θα μπορούσαν να αποτελέσουν αντικείμενο μελέτης.
  • Οι ομάδες ξεκίνησαν με μία διαδικτυακή έρευνα μέσα από την οποία συγκέντρωσαν πληροφορίες σχετικά με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που είχαν αναλάβει. Μέσα από αυτή τη διαδικασία έμαθαν για τις δυνατότητες και τον τρόπο χρήσης τους, για την ιστορία της δημιουργίας τους, ενώ βρήκαν και σχετικές έρευνες και άρθρα για τη διείσδυση των υπηρεσιών και για τους πιθανούς κινδύνους που προκύπτουν από τη χρήση τους.
  • Οι ομάδες συνέταξαν ερωτηματολόγια με ερωτήσεις που σχετίζονταν με το μέσο κοινωνικής δικτύωσης και την ηλικιακή ομάδα στόχο που είχαν αναλάβει. Πριν τη σύνταξη των ερωτηματολογίων πραγματοποιήθηκε παρουσίαση και συζήτηση για καλές πρακτικές δημιουργίας ερωτηματολογίων καθώς και για τη φύση και τα χαρακτηριστικά των δημοσκοπικών ερευνών.
  • Οι μαθήτριες συνέλεξαν τα στοιχεία από τα ερωτηματολόγια και τα καταχώρισαν σε λογισμικό λογιστικών φύλλων. Στη συνέχεια έγινε επεξεργασία των στοιχείων αυτών και δημιουργία σχετικών γραφημάτων. Εκτός από τα απλά γραφήματα που αποτύπωναν τις μεμονωμένες απαντήσεις, δημιουργήθηκαν και σύνθετα γραφήματα που συσχέτιζαν συγκεκριμένες απαντήσεις με επιλεγμένα δημογραφικά στοιχεία.
  • Οι ομάδες μελέτησαν τα γραφήματά τους και συζήτησαν τα συμπεράσματα και τις πιθανές εξηγήσεις των αποτελεσμάτων της έρευνάς τους. Επίσης είχαν την ευκαιρία να συγκρίνουν τα συμπεράσματά τους με διάφορες αντιλήψεις και απόψεις που υπάρχουν στην κοινωνία για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
  • Συντάχθηκαν οι ερευνητικές εκθέσεις και δημιουργήθηκαν οι παρουσιάσεις, μέσα στις οποίες οι ομάδες συμπεριέλαβαν βιβλιογραφικά στοιχεία από τη διαδικτυακή έρευνα, τα γραφήματα από την έρευνα με τα ερωτηματολόγια και τα σχετικά συμπεράσματα.
  • Στην τελική παρουσίαση των εργασιών των ομάδων έγιναν συγκρίσεις μεταξύ των αποτελεσμάτων για τα δύο μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις διαφορετικές ηλικιακές ομάδες. Οι διαφορές και οι ομοιότητες που εντοπίστηκαν τροφοδότησαν μία συνολική συζήτηση τόσο για τις διαφορές μεταξύ του Facebook και του Twitter όσο και για τη διαφοροποίηση στη συμπεριφορά των χρηστών με βάση την ηλικία τους.
  • Κομμάτι της τελικής συζήτησης αποτέλεσε και ο στοχασμός των μαθητριών για την εργασία τους. Στα πλαίσια του στοχασμού αυτού οι μαθήτριες εντόπισαν θετικά και αρνητικά στοιχεία στις διαδικασίες που ακολούθησαν και στις επιλογές τους, καθώς και εξωτερικούς παράγοντες που επηρέασαν το τελικό τους αποτέλεσμα.

Στα πλαίσια της εργασίας συνολικά έγινε προσπάθεια να εξασκηθεί η κριτική σκέψη των μαθητριών και να παρουσιαστούν και εφαρμοστούν επιστημονικές ερευνητικές πρακτικές.

Υπεύθυνος: Σπυρίδων Πολυχρόνης Λιωνής

Facebook

Facebook 2

Twitter

Twitter 2