Η UNESCOστο πλαίσιο της προώθησης του Παγκόσμιου Προγράμματος Δράσης (GlobalActionProgram-GAP), δηλαδή της συνέχειας της «Δεκαετίας για την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη» (2005-2014), διοργάνωσε στο Ντακάρ της Σενεγάλης σεμινάριο κατάρτισης εκπαιδευτικών-πολλαπλασιαστών σχετικά με την Εκπαίδευση για την Κλιματική Αλλαγή.
Καθώς ο κόσμος συνειδητοποιεί ότι η κλιματική αλλαγή είναι παρούσα και προϊούσα, προκαλώντας πολλά, ποικίλα και σοβαρά προβλήματα, ψάχνει να βρει τρόπους για να μειώσει τις επιπτώσεις και για να μετριάσει την έντασή της.
Για την επίτευξη αυτών των δύο στόχων, κρίθηκε ότι η εκπαίδευση για την κλιματική αλλαγή είναι ένα αρκετά αποτελεσματικό μέτρο. Έτσι, μέσω του δικτύου των Συνεργαζόμενων σχολείων (ASPnet) UNESCO, θα προωθηθεί το πρόγραμμα Εκπαίδευσης για την Κλιματική Αλλαγή (GettingClimateChangeReady) για εφαρμογή σε όλα τα σχολεία του δικτύου.
Για αρχή, δώδεκα χώρες συνεργάζονται για την πιλοτική φάση, μέσα στις οποίες και η Ελλάδα. Από τη χώρα μας συμμετείχαν στα δύο σεμινάρια κατάρτισης εκπαιδευτικών-πολλαπλαστιαστών, ένα στο Παρίσι το 2016 και το δεύτερο στο Ντακάρ το 2016, συνολικά 5 εκπαιδευτικοί. Ένας από τους 5 συμμετείχε και στα δύο σεμινάρια και είναι ο διευθυντής του σχολείου μας κ. Δημήτρης Καλαϊτζίδης, ο οποίος κατέθεσε και συγκεκριμένη πρόταση για την υλοποίηση του προγράμματος σε όλα τα σχολεία της πιλοτικής φάσης.
Στο σχολείο μας έχουμε ήδη ξεκινήσει την προσέγγιση του θέματος μέσω της «διάχυσης» στα μαθήματα του σχολείου (Διαχείριση φυσικών πόρων, βιολογία κτλ).
Μέσα στον Ιανουάριο θα γίνει σεμινάριο για καθηγητές και διευθυντές από 40 περίπου σχολεία ASPnet της χώρας μας, προκειμένου να υλοποιηθεί το πρόγραμμα Ολιστικής Σχολικής Προσέγγισης στην Εκπαίδευση για την Κλιματική Αλλαγή.