Την Πέμπτη 27/3/2025, υποδεχτήκαμε με μεγάλη χαρά στο σχολείο μας τους εκπροσώπους της γαλλικής ένωσης για την κοινωνική αλληλεγγύη και την καινοτομία «Cultiver l' Avenir», Mathis Farrhouil και Tiphaine Guehenneuc, οι οποίοι ταξιδεύουν σε έξι χώρες της Ευρώπης προκειμένου να επισκεφτούν επιλεγμένα δημόσια σχολεία με ιδιαίτερη σχολική κουλτούρα και να παρατηρήσουν τις παιδαγωγικές μεθόδους που αξιοποιούν οι εκπαιδευτικοί τους για την προώθηση της ιδιότητας του Ευρωπαίου και του παγκόσμιου πολίτη, της αειφορίας και της συμπερίληψης. Σκοπός του έργου για το έτος 2025 είναι η δημιουργία αποθετηρίου βέλτιστων πρακτικών σχετικά με την πρόληψη και την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού, την ψυχική υγεία των εφήβων, το βαθμό αυτονομίας των μαθητών μέσα στο σχολικό σύστημα και την ενσωμάτωση των διεθνών εκπαιδευτικών προτεραιοτήτων στη διδασκαλία και τη μάθηση διαφόρων διδακτικών αντικειμένων. Εκτός από την Ελλάδα, στο πρόγραμμα προβλέπεται να επισκεφθούν σχολεία στην Ισπανία, την Ιταλία, τη Ρουμανία, τη Φινλανδία και τη Γερμανία.
Η επίσκεψη συντονίστηκε από την υπεύθυνη ευρωπαϊκών και διεθνών προγραμμάτων του σχολείου εκπαιδευτικό Αγγλικής Κατερίνα Χριστοδούλου, η οποία ξενάγησε τους επισκέπτες στους χώρους του σχολείου και συζήτησε μαζί τους διεξοδικά για την ολιστική σχολική κουλτούρα του Ραλλείου, την εξωστρεφή φυσιογνωμία του σχολείου και την συμμετοχή σε ευρωπαϊκά και διεθνή προγράμματα, δίκτυα και διαγωνισμούς κατά τα τελευταία 30 χρόνια. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον εκδήλωσαν για την πολυετή και πολύπλευρη συνεργασία του σχολείου με τον Τομέα Πολιτισμού της UNESCO, το Υπουργείο Πολιτισμού και το Δίκτυο UNESCO ASPnet στο θέμα της ενσωμάτωσης της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς στην διδακτική πρακτική αλλά και για το τρέχον πρόγραμμα Erasmus+ KA1 «CULT/ Διατήρηση και Ενδυνάμωση της Σχολικής μας Κουλτούρας» που εστιάζεται στον μεντορισμό ομοτίμων. Στη συζήτηση συμμετείχαν η Φιλόλογος Ανδρομάχη Σιαμπάνη, η οποία εστιάστηκε στην εξατομικευμένη διδασκαλία, στη διαφοροποιημένη αξιολόγηση και σε τεχνικές βελτίωσης της δυναμικής της ομάδας μέσα στην τάξη, και η Βιολόγος Μαρία Γεωργούτσου, η οποία αναφέρθηκε στο πρόγραμμα σπουδών του αντικειμένου και στην διοργάνωση της 19ης Διημερίδας Βιολογίας του σχολείου.
Η συζήτηση με την Κατερίνα Χριστοδούλου σχετικά με τις μεθόδους ενσωμάτωσης των διεθνών εκπαιδευτικών προτεραιοτήτων στην καθημερινή διδακτική πρακτική, τη διδασκαλία στο πεδίο και τη σύνδεση της σχολικής τάξης με τον κόσμο καταγράφηκε σε βίντεο και θα περιληφθεί στο ντοκιμαντέρ “Feeding in the face of inequalities in Europe” που θα αποτελέσει ένα από τα παραγόμενα του προγράμματος, μαζί με την γραπτή έκθεση και την εργαλειοθήκη βέλτιστων πρακτικών.