euroscolaΗ καθιερωμένη ημερίδα EUROSCOLA έλαβε χώρα στο κτίριο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στο Στρασβούργο στις 13 Μαΐου 2016 με τη συμμετοχή μαθητικών αποστολών από 17 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Στην ελληνική αποστολή συμμετείχαν 24 μαθητές και μαθήτριες από σχολεία τριών Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Αττικής (Ανατολικής και Δυτικής Αττικής και Πειραιά). Οι 24 επιτυχόντες/ούσες μαθητές/ριες διαγωνίστηκαν στην έκθεση με θέμα: «Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο μετά τη Συνθήκη της Λισαβόνας έχει πιο ενισχυμένο ρόλο στην διαμόρφωση της Ευρώπης. Ποιος είναι ο ρόλος του Ευρωπαίου πολίτη και πως μπορεί να ακουστεί δυνατότερα η φωνή του στην Ευρώπη;», ενώ τα άλλα δύο κριτήρια επιλογής τους ήταν η αποδεδειγμένη άριστη γνώση της Αγγλικής ή/και της Γαλλικής γλώσσας και η υψηλή επίδοσή τους στα μαθήματα του προηγούμενου σχολικού έτους.

Από το σχολείο μας προκρίθηκε η μαθήτρια της Β? τάξης Ιωάννα Μακαριγάκη. Από πλευράς εκπαιδευτικών αρχηγός της αποστολής ήταν η μαθηματικός του σχολείου μας κ. Μαγδαληνή Κοκκαλιάρη και ο φιλόλογος των εκπαιδευτηρίων 'Ι.Μ. Παναγιωτόπουλος', κ. Κωνσταντίνος Σταμούλης. Οι συνοδοί καθηγητές επιλέχθηκαν μετά από συνέντευξη με βάση την απαδεδειγμένα άριστη γνώση τουλάχιστον μιας ευρωπαϊκής γλώσσας και την εμπειρία σε ευρωπαϊκά προγράμματα και σε σχολικές εκδρομές στο εξωτερικό. Την προετοιμασία για τις εξετάσεις και όλες τις διαδικασίες της συμμετοχής, καθώς και τη συνοδεία στο εξεταστικό κέντρο, ανέλαβε η κα Αικατερίνη Χριστοδούλου (Αγγλικής Γλώσσας), υπεύθυνη του προγράμματος στο Ράλλειο Λύκειο.

Η ατζέντα της ημερίδας EUROSCOLA της 13ης Μαΐου 2016 περιελάμβανε τα εξής θέματα:

  1. Πώς θα υποστηριχθεί η βιώσιμη ανάπτυξη;
  2. Μπορούμε να περιορίζουμε τα ανθρώπινα δικαιώματα όταν διακυβεύεται η ασφάλεια;
  3. Ποια θα πρέπει να είναι η ευρωπαϊκή πολιτική για την ανάπτυξη;
  4. Ποιο το μέλλον για την Ευρώπη;
  5. Ποιος είναι ο ρόλος της Ευρώπης ανάμεσα στη μετανάστευση και την ένταξη;
  6. Η απασχόληση των νέων - μια ευρωπαϊκή πρόκληση;

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε τετραμελείς ομάδες ανά θέμα και προετοιμάστηκαν πριν από την αναχώρησή τους από τους συνοδούς καθηγητές ενώ δημιουργήθηκε σελίδα στο facebook ως κλειστή ομάδα. Η ομιλία παρουσίασης της ελληνικής αποστολής επελέγη από τα μέλη της ομάδας ανάμεσα σε δέκα ομιλίες που συνέγραψαν οι υποψήφιες/οι ομιλήτριες/ές. Κατόπιν μυστικής ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, τα μέλη της ομάδας επέλεξαν τον ομιλητή, βάσει βίντεο που ανάρτησαν οι υποψήφιοι στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της ομάδας.

Κατά τη διάρκεια της πρωινής συνεδρίας της ημερίδας στο Στρασβούργο, οι μαθητές/τριές μας συμμετείχαν στις αντίστοιχες θεματικές ομάδες με συμμαθητές τους από 17 ευρωπαϊκές χώρες. Στις πολυεθνείς ομάδες επεξεργάστηκαν τα παραπάνω θέματα και κατέληξαν σε έξι προτάσεις-ψηφίσματα οι οποίες συζητήθηκαν κατά την απογευματινή συνεδρία της ολομέλειας των νεαρών Ευρωβουλευτών. Οι εργασίες της Ημερίδας διεξήχθησαν στην αγγλική και την γαλλική γλώσσα.

Στο τέλος της ολομέλειας οι μαθητές/τριες έλαβαν μέρος στο EUROGAME, παιχνίδι γενικών γνώσεων σχετικών με τις χώρες μέλη αλλά και την Ευρωπαϊκή Ένωση. Στον τελικό έλαβαν μέρος τέσσερις τετραμελείς ομάδες, ενώ η ελληνική αποστολή εκπροσωπήθηκε με δύο μέλη. Η γενική παρουσία της ομάδας κρίθηκε από όλους δυναμικότατη και απέσπασε πολύ ευνοϊκές κριτικές.

euro2