Διήμερο διεθνές σεμινάριο για την Εκπαίδευση για την Κλιματική Αλλαγή έγινε στο Παρίσι, στην έδρα της ΟΥΝΕΣΚΟ στις 7 και 8 Δεκεμβρίου 2015. Στο σεμινάριο συμμετείχαν προσκεκλημένοι διευθυντές ή εκπαιδευτικοί από Συνεργαζόμενα Σχολεία της ΟΥΝΕΣΚΟ από πολλές χώρες του κόσμου (Ιαπωνία, Ινδονησία, Ινδία, Κίνα, Λίβανος, Ελλάδα, Μαρόκο, Γαλλία, Γερμανία, Δανία, Καναδάς, Εκουαδόρ (Ισημερινός), Κολομβία, Βραζιλία). Από την Ελλάδα συμμετείχαν τρεις διευθυντές (Ράλλειο, Γενάδειο, 2ο ΓΕΛ Γέρακα) και δύο εκπαιδευτικοί (Ελληνικό Κολλέγιο) και (Ελληνικό Κολλέγιο Θεσσαλονίκης).
Στο σεμινάριο παρουσιάστηκαν προγράμματα και καλές πρακτικές από τις συμμετέχουσες χώρες, ενώ έγινε πλατύς διάλογος για το σοβαρότατο ζήτημα της κλιματικής αλλαγής. Εμείς παρουσιάσαμε εν συντομία τις δράσεις μας στο πλαίσιο του Αειφόρου Σχολείου και κάναμε ειδική αναφορά στη συλλογή τηγανέλαιου που συνεχίζεται για δεύτερη χρονιά στο σχολείο μας.
Αρκετά και χρήσιμα συμπεράσματα μπορεί να βγάλει κανείς από το σεμινάριο αυτό:
- Η έννοια της Ολιστικής Σχολικής Προσέγγισης (whole school approach) είναι κεντρική πλέον στο Παγκόσμιο Πρόγραμμα Δράσης της ΟΥΝΕΣΚΟ, σε ότι αφορά την εκπαίδευση για την Αειφορία.
- Η πρακτική της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με τα απομονωμένα προγράμματα μέσα στο σχολείο, αποτελεί πλέον μια μάλλον παρωχημένη πρακτική, η οποία όμως συνεχίζεται στα περισσότερα από τα κράτη που συμμετείχαν στο διεθνές σεμινάριο.
- Η Ελλάδα τηρεί μια στάση αναποφασιστικότητας, καθώς από τη μια συμπεριλαμβάνει στις ετήσιες εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας αναφορές στην αειφορία και στην ολιστική προσέγγιση, ωστόσο, δεν έχει αλλάξει τίποτε εδώ και πολλά χρόνια στην διαχείριση του νέου, που είναι η Εκπαίδευση για την Αειφορία. Η νέα αυτή εκπαίδευση προτείνει πιο ολιστικές προσεγγίσεις των διαφόρων θεμάτων με μεγαλύτερη συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών στις σχολικές μονάδες.
- Η προσέγγιση του Αειφόρου Σχολείου μέσω των Δεικτών Αειφόρου Σχολείου, είναι μια πολύ επαρκής και αποτελεσματική στρατηγική για την επίτευξη των στόχων της Εκπαίδευσης για την Αειφορία (ΕγΑ), καθώς συνδυάζει την ολιστική σχολική προσέγγιση, την παροχή κατεύθυνσης, την παροχή κινήτρων και την επιβράβευση των σχολείων που στρέφονται προς την αειφορία.