Στο πλαίσιο του μαθήματος της Αρχαίας Ιστορίας στην Α΄ τάξη, εφαρμόστηκε κατά το β΄ τετράμηνο μια εναλλακτική μορφή αξιολόγησης, αντί της καθιερωμένης γραπτής δοκιμασίας. Συγκεκριμένα, οι μαθήτριες κλήθηκαν να κατασκευάσουν αναπαραστάσεις και δημιουργίες σχετικές με τις ιστορικές περιόδους που μελέτησαν κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους. Οι εργασίες συνοδεύτηκαν από παρουσιάσεις σε ψηφιακή μορφή, τις οποίες οι μαθήτριες παρουσίασαν στην τάξη, αξιοποιώντας τόσο την ιστορική τους γνώση όσο και τις επικοινωνιακές και ερευνητικές τους δεξιότητες.
Αντίστοιχα, στο μάθημα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, σε άλλο τμήμα της Α΄ τάξης, υιοθετήθηκε η ίδια φιλοσοφία αξιολόγησης. Οι μαθήτριες εργάστηκαν σε ομάδες για να δημιουργήσουν επιτραπέζια παιχνίδια βασισμένα στις θεματικές ενότητες και τη θεωρία του μαθήματος. Τα παιχνίδια διανεμήθηκαν και παίχτηκαν μεταξύ των ομάδων, προσφέροντας ευκαιρίες για ενεργή μάθηση μέσα από το παιχνίδι και τη συνεργασία.
Οι παιδαγωγικοί και εκπαιδευτικοί στόχοι των δράσεων αυτών περιλάμβαναν:
-την ενεργό συμμετοχή των μαθητριών στη μαθησιακή διαδικασία,
-την ενίσχυση της δημιουργικότητας, της φαντασίας και της καλλιτεχνικής έκφρασης,
-την εφαρμογή της γνώσης σε πρωτότυπα και βιωματικά πλαίσια,
-την ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας, οργάνωσης και προφορικής παρουσίασης,
-την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και της εσωτερικής κινητοποίησης.
Αξίζει να σημειωθεί ότι μέσα από αυτές τις δραστηριότητες παρατηρήθηκε αισθητή βελτίωση στις κοινωνικές σχέσεις μεταξύ των μαθητριών, καθώς η ομαδοσυνεργατική εργασία ενίσχυσε το κλίμα αλληλοσεβασμού, επικοινωνίας και συνεργασίας. Επιπλέον, αναδείχθηκαν ταλέντα και δεξιότητες μαθητριών που ενδεχομένως δεν εκφράζονταν ή δεν αποτυπώνονταν αποτελεσματικά μέσα από τις παραδοσιακές μεθόδους αξιολόγησης. Οι εργασίες προσέλκυσαν υψηλό επίπεδο ενδιαφέροντος και ενθουσιασμού, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην πολυδιάστατη ανάπτυξη των μαθητριών.
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Ανδρομάχη Σιαμπάνη (Φιλόλογος)